Auteur Topic: het FuckTom(tom)-topic  (gelezen 3680 keer)

Offline ThijsG

Re:het FuckTom(tom)-topic
« Reactie #25 Gepost op: 10 augustus 2010 om 21:54:33 pm »
Verder vind ik "kaarten" echt een geniale uitvinding. Het lijkt een beetje op een TomTom, maar het scherm is ongeveer honderdvijftig keer zo groot. De batterijen gaan tachtigduizend kilometer mee, je kan erop tekenen, je hebt overzicht, je ziet ook nog waar je allemaal langs komt en je ontdekt coole plekken en plaatsnamen. En ze worden zelden gejat (maar wel vaak langdurig geleend). Het enige nadeel is dat je erbij moet nadenken.
Voor mij dus geen TomTom met zwoele stem aan m'n raam, wat ik liever naast me heb is een wegwijzer van vlees en bloed met de kaart op z'n kop, oftewel gewoon een geografisch blonde mijd meid chick met het richtingsgevoel van een pak koffie.

Haha, goede comment. Ik gebruik TomTom ook vaak, maar niet nadat ik gekeken heb waar ik precies langs ga rijden! En als ik maar enigzins het denk te weten, gaat hij niet mee.

Offline Snowzone

« Reactie #26 Gepost op: 11 augustus 2010 om 08:53:13 am »
Wat is dat toch met sommige mannen en het niet willen rijden met een navigatiesysteem? Bewijzen dat ze richtingsgevoel hebben en het ook met een kaart af kunnen? Is het de charme van het kaartlezen? Ja, als er niet verkeerd gereden wordt, want anders krijgt de bijrijder de schuld (meestal de bijrijdster). Is het op plekken komen waart je anders niet komt? Dat kan ook met de navigatie, zomaar ergens naar toe rijden, voordeel is dat je dan wel weer terugkomt.  ;)
De navigatie is i.i.g. na mijn snowboardspullen, het eerste wat ik meeneem naar de sneeuw.

Offline ThijsG

« Reactie #27 Gepost op: 11 augustus 2010 om 21:09:32 pm »
Wat is dat toch met sommige mannen en het niet willen rijden met een navigatiesysteem? Bewijzen dat ze richtingsgevoel hebben en het ook met een kaart af kunnen? Is het de charme van het kaartlezen? Ja, als er niet verkeerd gereden wordt, want anders krijgt de bijrijder de schuld (meestal de bijrijdster). Is het op plekken komen waart je anders niet komt? Dat kan ook met de navigatie, zomaar ergens naar toe rijden, voordeel is dat je dan wel weer terugkomt.  ;)
De navigatie is i.i.g. na mijn snowboardspullen, het eerste wat ik meeneem naar de sneeuw.

Charme van het kaartlezen  ;) Nee, hoor ik schep er gewoon zelf plezier in te weten waar ik ben en hoe ik er kom of gekomen ben. Kan ook uren lang op de kaart of in een bosatlas kijken voor mijn plezier. Het is maar wat je leuk vind hè  :) Nou moet ik eerlijk toegeven dat ik zelf ook geen TomTom heb en er meestal 1 van mijn ouders leen, dat kan misschien ook schelen in de frequentie van gebruik. En op wintersport gaat hij ook altijd mee, hoor.

Offline ollie

« Reactie #28 Gepost op: 12 augustus 2010 om 08:30:26 am »
Een Tomtom is handig, wanneer je weer eens ligt te kloten op een industrieterrein rond Schiphol op zoek naar de onmogelijke kantoortje van die potentiele klant (waar je voor de verandering een keer wel op tijd wil zijn).

In bijna elk ander geval spendeer ik liever een beetje meer tijd aan voorbereiding thuis door effe op Google Maps de alternatieven door te spitten en (als het echt nodig is) de wegnummers op te schrijven. Of m'n vriendin te instrueren..
Soms krijg je dan op het laatste nog even wat zoekwerk waar je misschien een Tomtom voor in had kunnen zetten, maar ach...

Nu kan het zijn dat ik een van de gelukkigen ben met een vriendin die wel kan kaartlezen maar wat is er mis met de auto effe aan de kant zetten en rustig samen te kijken.. :)
...more friends on a powder day: http://www.mountainmadness.org

Offline robbie

« Reactie #29 Gepost op: 12 augustus 2010 om 10:21:07 am »
jaja ollie, dat "effe auto aan de kant met je vriendin om rustig te kijken" van jou, dat ken ik. Dat zal wel weer uitmonden in ff lekker rustig rietzeilen langs de Autoroute du Soleil. ;) Nog een bonus van TomTomloosheid dus

maar ff zonder dollen; als je al moeite hebt om de E62 (google kantoorchallenge: waar is dat??) op de kaart te vinden, dan wordt navigeren in de BC natuurlijk echt een lastig verhaal. Laat staan als het mistig is...
« Laatst bewerkt op: 12 augustus 2010 om 10:45:21 am door robbie »

Offline ollie

« Reactie #30 Gepost op: 12 augustus 2010 om 12:36:05 pm »
"rietzeilen in de auto" ;D
...more friends on a powder day: http://www.mountainmadness.org

Offline AxePlode

« Reactie #31 Gepost op: 13 augustus 2010 om 17:06:03 pm »
google kantoorchallenge: waar is dat??

wat heb ik nu gewonnen? ;)

Offline brt

« Reactie #32 Gepost op: 14 augustus 2010 om 12:59:36 pm »
Om even een punt te maken:
klik klik

Dat is de route die we dankzij tomtom van La Thuile naar Disentis hebben genomen. Gevolg: 2 bergpassen die dicht waren (Lucmagni is 's avonds dicht, en de oberalp de hele winter).

Voortaan gaan we een route dus ook op een kaart checken voordat we weer domweg de TomTom gaan volgen.

Offline koen_djfistel

« Reactie #33 Gepost op: 24 oktober 2010 om 13:28:44 pm »
@emmer : hoe ben je gereden ? En ging het vlot ?
sbs roelz

Offline gideonp

« Reactie #34 Gepost op: 24 oktober 2010 om 13:49:55 pm »
@ brt: TT kan natuurlijk ook niet weten dat die bergpassen gesloten zijn.. en een kaart zal je dat ook niet kunnen vertellen  :-X (helaas). Dat noem ik voorbereiding en zelf checken welke in de winter open/gesloten zijn!  ;D
Live to the extreme

Offline Emmer

« Reactie #35 Gepost op: 24 oktober 2010 om 14:02:52 pm »
Heen naar Engelberg eerst naar Sourbrodt (bij Malmedy) om m'n dochter te droppen. Daar vandaan doorgestoken naar Kaiserslautern/Mannheim, naar Basel, Luzern naar Engelberg. 16.30 uur uit Sourbrodt vertrokken, 0.15 op de camping. Nog aardig snel ondanks veel 80km stukken en zwitserse douaniers op zoek naar drugs  ;D Had ik die even goed verstopt ;D.
Terugweg Hintertux, Wörgl, München, Karlsruhe, Wiesbaden, Keulen, Arnhem. Elf en een half uur met omleiding bij Ulm, van de snelweg af om te tanken wegens controlelampje 'tank bijna leeg' en onzekerheid over afstand tot volgende pomp, en een dutje van 15 minuten. Ging best vlot.

Offline GerritA

« Reactie #36 Gepost op: 24 oktober 2010 om 16:32:07 pm »
Donderdag via arnhem, over de A3 (tot Nurnberg), A9 (tot Munchen) en dan via A95 naar Erhwald gereden. A3 was een drama met alle wegwerkzaamheden en München blijft bagger. Totaal 11 uur over gedaan.
Terug via A7, A8, A5 (stukje) en A61 nar Venlo. Op A61 zijn hoop werkzaamheden al klaar al staan er nog veel borden met 100 en 130 die we (daar waar mogelijk) maar genegeerd hebben. We waren terug in 8 uurtjes weer in Almere.
And snow it is.....

Offline coen

« Reactie #37 Gepost op: 24 oktober 2010 om 16:49:41 pm »
Donderdag via arnhem, over de A3 (tot Nurnberg), A9 (tot Munchen) en dan via A95 naar Erhwald gereden. A3 was een drama met alle wegwerkzaamheden en München blijft bagger. Totaal 11 uur over gedaan.
Terug via A7, A8, A5 (stukje) en A61 nar Venlo. Op A61 zijn hoop werkzaamheden al klaar al staan er nog veel borden met 100 en 130 die we (daar waar mogelijk) maar genegeerd hebben. We waren terug in 8 uurtjes weer in Almere.

Over Füssen en Ulm lijkt me idd ook een stuk logischer als je naar Ehrwald wilt; helemaal gezien de drukte in en rond München!

Offline koen_djfistel

« Reactie #38 Gepost op: 24 oktober 2010 om 20:48:49 pm »
als iedereen hier constant z'n routes verteld wordt dit een hééééél interessant topic  :D thx wepowder
sbs roelz

Offline koen_djfistel

« Reactie #39 Gepost op: 31 oktober 2010 om 23:54:09 pm »
sbs roelz

Offline JanG131

« Reactie #40 Gepost op: 03 november 2010 om 10:09:31 am »
stuttgart - ulm - memmingen - lindau - chur
en Stuttgart is nog zo slecht niet

Offline Roelaano

« Reactie #41 Gepost op: 03 november 2010 om 14:15:44 pm »
Munchen-nurnberg-stuttgart is iig een drama route heb ik laatst gemerkt....

Offline Emmer

« Reactie #42 Gepost op: 03 november 2010 om 15:05:42 pm »
Je bedoelt München-Nurnberg-Frankfurt?

Offline JanG131

« Reactie #43 Gepost op: 03 november 2010 om 15:34:24 pm »

anders is het drama niet moeilijk te achterhalen  ;D

Offline Emmer

« Reactie #44 Gepost op: 03 november 2010 om 15:35:23 pm »
pcies ;D

Offline Idsard

« Reactie #45 Gepost op: 03 november 2010 om 16:50:02 pm »
@koen_djfistel,

Probeer een keer s'nachts te rijden. Dan rij je zo een paar uur van je tijd af.
"the best snowboarder is the one who has the most fun"

Offline sandokan

« Reactie #46 Gepost op: 03 november 2010 om 17:09:31 pm »
Waarom niet naar Zwitserland??????
2 Rad 4 Mum & Dad!

Offline Roelaano

« Reactie #47 Gepost op: 03 november 2010 om 17:23:42 pm »

Dat bedoel ik idd ;) het was al laat  ;)

Offline japser_be

« Reactie #48 Gepost op: 03 november 2010 om 20:03:10 pm »
Hoe rijden jullie naar zillertal uit Belgie te vertrekken ? (Brussel)

Offline koen_djfistel

« Reactie #49 Gepost op: 04 november 2010 om 09:21:55 am »
Ben dan uiteidelijk antwerpen-brussel-luxemburg-straatsburg-basel-luzern-chur-sankt-moritz gereden ;
de duitse variant iets te veel wegwerkzaamheden waardoor je ook niet kunt doorknallen...
péage valt ook wel mee ; rond straatsburg gaat het voortaan vlot ; enkel Basel zat vast (spitsuur) ; en opgelet in Luzern TomTom niet volgen ; die heeft die nieuwe tunnel nog niet door...
Al bij al de betere route vanuit a'pen denk...
sbs roelz

SMF 2.0.2 | SMF © 2011, Simple Machines