ziet er wel een strakke set uit, holmenkol is zeker een goed merk!
van de specifieke onderhouds merken zoals holmenkol, toko of swixx kan je eigenlijk bijna niet verkeerd gaan....
140euro is wel wat veel vind ik persoonlijk, kdenk dat je voor minder even goed vertrokken bent!
zo heb je in die set bijvoorbeeld een wax remover, 2 brushes, een kurkpad en nog een fleece dingetje, allemaal dingen die je als beginnende "waxer" niet meteen gaat nodig hebben ....
ikzelf heb een volledige toko set, waxijzer (t8), red en yellow wax, brush en scraper, dit was eigenlijk puur toeval omdat toko nu eenmaal een courant merk is ...
van de dakine waxijzers heb ik ook al wel goede reviews gelezen....
eneuh, die wax remover of reinigingsmiddeltjes om je bord op te bergen in de zomer ?
wax remover wordt door bijna elke ski-tech afgeraden, wanneer je board of planken echt vuil zijn kan je ze beter reinigen met een hotscrape.
wat is een hotscrape?
Je neemt wat allround wax en waxt je board hiermee, wanneer de wax nog warm is schraap je hem er meteen af, zo komt al de wax en al het vuil uit de porieën er ook mee uit en is je plank als nieuw !
let wel op, zowel een hotscrape als een basecleaner verwijderen bijna alle wax uit je base, dus moet je nadien wel terug ff waxen....
voor de zomer zet ik mijn planken altijd in een dikke laag wax en laat deze er heel de zomer op staan, in het begin van het seizoen gewoon ff schrapen en brushen en je skis zijn er klaar voor!
bewaar je skis ook rechtopstaand en liefst ergens droog, indien je ze toch in de garage opbergt zorg dan dat ze niet rechtstreeks op de grond staan, dat ze niet met straps dichtgebonden zijn en smeer eventueel wat wax of vaseline over je staalkanten zodat deze niet roesten (niet dat dit echt noodzakelijk is, maar dan blijven ze wel top ! )