Zo, het is al weer een tijd geleden sinds mn laatste update.
Daarom even een samenvatting van wat ik gedaan heb.
Ik heb mijn tweede zelfgemaakte paar al klaar, alleen nog wat bindingen erop en ik kan gaan.
De mal waar ik mee bezig was is inmiddels ook klaar. Een paar kleine aanpassingen en hij is klaar om te persen.
Nadat ik de onder mal gemaakt had had ik het probleem dat k nog een passende boven mal moest maken.
Bij mijn eerste mal heb ik simpel weg de stukken die ik over hield van het uitzagen van de onder mal gebruikt als boven mal. Bij mijn nieuwe mal kon dat niet omdat ik deze uit 3 losse delen gemaakt heb. Ik kon twee dingen doen, en boven mal gaan uitzagen of een boven mal gieten. Ik heb voor het laatste gekozen. Het is een beetje onconventioneel maar het heeft gewerkt. Ik heb de randen van de onder mal afgesloten met twee planken. Vervolgens heb ik twee zakken lichtgewicht beton gehaald en deze erin gegoten. Het resultaat, een perfect passende boven mal!
Hier wat foto's,

Nu de mal klaar is moet ik nog bedenken hoe ik de ski ga opbouwen. Hij moet flexibel in de lengte zijn maar ook genoeg torsie stijfheid hebben. Ik ben daarom van plan om 1 laag tri dimensionaal te leggen met daarop een laag bi diogonaal glasvezel. Boven de kern wil ik maar 1 laag bi dimentionaal leggen met carbon stringers in een kruis van de tip en tail naar de binding. Hier nog een foto van de nieuwe ski. (uit MDF)

Als iemand tips/ideen heeft hoor ik die graag!
Gr Mickey
Hoe plaats ik foto's?