goed bezig slet!! ben bliij dat ik je een klein beetje hel met de financiering ;-)
hoe zijn de spark bindingen bij het afdalen? qua stijfheid wat zou je ze geven? en het board...is ie veel zwaarder? en in de reaktie? ik zie dat het een relatief iets breder dan "normaal" board is...
" setback stance and medium rise through the tip and a lower rise in the tail " ook helemaal tevreden over??
Hahaha, de Sparks zijn 'gewoon'. Euhm, ik weet niet hoe ik het anders moet opschrijven. Ze voelen niet stijver, maar ook niet slapper dan een 'gewoon' paar bindingen. Ik heb de Burner, de stijvere van de twee varianten. Ik heb ze hier op kantoor allebei binnengekregen en de Blaze voelde niet veel slapper om eerlijk te zijn. Straps zijn in licentie 'geleend' voor Burton en erg comfortabel. Oh, en heel erg fijn en mis ik bij de meeste andere splitboardbindingen: een 'loopstand' op de highback. Dus bij het omhooglopen zet je de highback met een handgreep rechtop (zelfs een heel klein beetje achterover), zodat je meer ruimte hebt om lange stappen te maken. Eenmaal boven zet je 'm zo weer in de reguliere 'forward lean'-stand die je nodig hebt om je backside-bochten fatsoenlijk te maken.
De set-up met alles erop en eraan is uiteraard wat zwaarder dan een regulier board (ik zal 'm voor de grap eens wegen en vergelijken met een gemonteerde board), maar ruimschoots binnen de perken van wat nog goed rijdt. Sterker nog, tijdens het rijden in de poeder merk je er eigenlijk niets van dat je op een split aan het rijden bent. Je verwacht het wel, maar je voelt het niet. Datzelfde geldt eigenlijk voor de paar korte rondjes die ik ermee op de piste heb gereden.
Shape van het board is gebaseerd op Turbo Dream. De gerockerde neus en tail laten 'm heel erg kort draaien in de poeder, korter dan je op basis van zijn 168 zou verwachten. Waist van de 168 is 25,8. Dat is hetzelfde als bv. de Atomic Banger die ik een paar jaar geleden reed. In een ideale wereld zou ik dat iets smaller willen (schoenmaat 42 namelijk), maar in de praktijk rijdt het eigenlijk prima.
Full disclosure voor degenen die mij niet kennen: de Powderchase, die ik organiseer, wordt gesponsord door K2, dus ik heb minder voor het board betaald dan de reguliere winkelprijs. Dit zou natuurlijk van invloed kunnen zijn op mijn mening, maar ik heb het gevoel dat ik me niet hoef te generen voor wat ik hierboven heb opgeschreven.