Ik heb vanmiddag de ABS Powder Base + 15L Opritsrugzak mogen ontvangen...
Keuze voor de ABS vanwege:
-Snowpulse heb ik op mn rug gehad en zat gewoon niet lekker (maar het schijnt dat na een paar dagen blauwe schouders dat gevoel wel verbeterd

)
-BCA Float viel af wegens totaal irrationele redenen. Dat gele kussentje boven je hoofd kwam op mij veel minder robuust over dan de airbags van ABS en Snowpulse. En in dit filmpje gaat vond ik het releasen erg lastig gaan, ondanks de goede pogingen van Pacal.
Ja inderdaad, een momentopname en er zijn ook goede reacties, maar toch.....
Hele slechte argumenten, maar zeker bij zo'n aanschaf moet het ook in je hoofd helemaal goed zitten en moet er geen twijfel zijn dat je een verkeerd product gekocht hebt. Dus de BCA viel ook af.
Uiteindelijk dus gekozen voor een ABS. Vervolgens mijn wensen en ambities erbij gepakt. Ik wil gewoon lekker lift-assisted poeder rijden. Af en toe een hike is prima, maar lange stukken toeren behoort niet tot mijn ambitie.
Dus geen grote backpack nodig, maar wel groot genoeg voor standaard benodigdheden. Uitgaande van het ABS aanbod dus de Vario 18L of Powder 15L opritsrugzakken. Het aanbod voor de Vario is wel een stuk groter door de opritsrugzakken van andere merken. Uiteindelijk toch de keuze gemaakt voor de Powder omdat de base-unit iets lichter en compacter is.
Vervolgens op het internet een leuke korting tegengekomen bij een duitse webwinkel, en voor precies 600e het totale pakket aan kunnen schaffen.
Meteen even de eerste indruk.
Het is inderdaad een compacte rugzak, sommigen zouden zeggen klein. Hij is vergelijkbaar met de 16L Versie van de Dakine Heli Pro. Ik ben zelf 1.77m en deze backpacks zijn voor mij ietsje aan de kleine kant, maar de grote versies vindt ik meteen zo groot. Dus ga ik toch voor de kleintjes
Oplettende lezers kunnen hieruit opmaken dat de Powder Base Unit niet echt geschikt is voor de wat grotere/langere mensen, hoewel dat uiteraard persoonlijk is.
Met wat puzzelen kan ik er uiteindelijk makkelijk alle spullen in kwijt die ik op een dag skien bij me wil hebben. In de ABS zelfs wat meer dan in de Heli Pro, omdat de ABS een veel betere indeling heeft.

ABS Backpack op de foto bevat: Schep, Sonde, EHBO set, thermoskan, handschoenen, zonnebril, goggles, diamantvijltje, gummiblokje, het mieterse liniaaltje, alle extra bandjes en meshes die bij de backpack zaten. En nog ruimte over voor wat extra eten en drinken.
Veel meer heb ik niet nodig op een dag.
Morgen ff kijken of de airbag het ook doet, maar tot nu toe ben ik tevreden.