Auteur Topic: Het grote pannekoekentopic..  (gelezen 7340 keer)

Offline Johan P

• Regulars
  • *
Re: Het grote pannekoekentopic..
« Reactie #100 Gepost op: 30 januari 2012 om 22:21:15 pm »
Ik probeer zo hier en daar wat bij te leren:

Wat zie ik op 0:59? Is dat een losgetrapte lawine-breuklijn waar rechts windslab heeft gevormd, of is dit een mini-corniche door wind van rechts? Of iets totaal anders?

Offline poling

• Regulars
  • *
« Reactie #101 Gepost op: 30 januari 2012 om 22:32:03 pm »
wow verre van grappig zoiets...

op 0:54 / 0:55 dacht ik een plaatje te zien maar ik denk dat het toch een spoor is. wat je op 0:59 zie is idd een windlipje. wind van rechts naar links ingewaaid

Offline poling

• Regulars
  • *
« Reactie #102 Gepost op: 30 januari 2012 om 22:40:53 pm »
Schneebrett / snow slab avalanche || [url=http://www.speedfreak.info]www.speedfreak.info[/url]

toch altijd maar weer bizar om te zien hoe makkelijk zo'n plak glijdt en hoe snel ie ook vaart op pakt....

Offline Johan P

• Regulars
  • *
« Reactie #103 Gepost op: 30 januari 2012 om 22:48:24 pm »
Issie dan niet gewoon door de corniche gevallen? Van pakbeet 1:00 tot 1:04 skiet hij vrolijk over de corniche, en net op de moment dat je denkt dat hij er van gaat wegskiën zie je de camera precies wel met een shok zakken.

Offline MarcD

• Regulars
  • *
« Reactie #104 Gepost op: 30 januari 2012 om 22:52:59 pm »
Issie dan niet gewoon door de corniche gevallen? Van pakbeet 1:00 tot 1:04 skiet hij vrolijk over de corniche, en net op de moment dat je denkt dat hij er van gaat wegskiën zie je de camera precies wel met een shok zakken.

Ik denk het niet. Gezien de manier waarop hij valt en de snelheid die de sneeuw al heeft lijkt het erop alsof hij van achter/boven meegenomen word.

Maar zoals gezegd, heel lastig in te schatten op basis van dit filmpje.

Offline poling

• Regulars
  • *
« Reactie #105 Gepost op: 30 januari 2012 om 23:11:39 pm »
nog eens zitten kijken en denk dat je gelijk hebt...anyway, mazzel uiteindelijk iig

Offline brt

• Regulars
  • *
« Reactie #106 Gepost op: 31 januari 2012 om 08:19:59 am »

Op het moment dat hij de corniche in gaat zie je links beneden al een slide met flinke snelheid. Zou sluff kunnen zijn, maar ik denk dat hij hem al een stuk eerder heeft losgetrapt.

Offline peterbollen

• Regulars
  • *
« Reactie #107 Gepost op: 07 februari 2012 om 22:46:22 pm »

Offline Polderboarder

• Regulars
  • *
« Reactie #108 Gepost op: 08 februari 2012 om 10:23:25 am »
Geen pannekoeken maar een hele interessante denk ik?
http://www.zapiks.fr/whitelife-3-avalanche.html

(van Rogier van Rijn's site)
WeRookie

Offline poling

• Regulars
  • *
« Reactie #109 Gepost op: 21 februari 2012 om 09:53:09 am »
wow....

Offline jago

• Regulars
  • *
« Reactie #110 Gepost op: 06 maart 2012 om 10:52:25 am »
deze is blijkbaar hardleers

Offline Emmer

• Regulars
  • *
« Reactie #111 Gepost op: 06 maart 2012 om 11:59:59 am »
Lawine's ::) 8) It's all part of the fun, Bro.

:o Wat een gek! Of wat een onwetendheid. Misschien moet het voor sommigen eerst grandioos mis gaan ...

Offline skiester

• Regulars
  • *
« Reactie #112 Gepost op: 06 maart 2012 om 14:57:17 pm »
wat mij opvalt is dat al die lawines heel ondiep waren.  Plakjes van 10cm of zo.  EN op vlak terrein.  Als je dat van te voren zeker weet dan is het net golfsurfen  ;D
"Als je alles onder controle hebt ga je niet hard genoeg!"

Offline jago

• Regulars
  • *
« Reactie #113 Gepost op: 06 maart 2012 om 16:48:25 pm »
toch waar leg je de grens....spelen met lawines lijkt me niet verstandig....ik geloof dat friso ook maar 40cm onder de sneeuw lag.......de grens verschuift zo makkelijk.

Offline Johan P

• Regulars
  • *
« Reactie #114 Gepost op: 07 maart 2012 om 20:49:35 pm »
Tja, kan waarschijnlijk heel fun zijn om voor de kick een plakje van 5cm los te trappen.

Maar ik begin dan te denken aan de quote 'do not compete against the mountain cause the mountain will win', en heb dan zo een buikgevoel van, moet je nu zo je geluk pushen?

Offline telemikey

• Regulars
  • *
« Reactie #115 Gepost op: 08 maart 2012 om 07:51:32 am »
Idd een dunne plak. Maar hij gaat er wel van op zn gezicht en is de controle kwijt. In mijn optiek speel je dan met vuur: kan hartstikke leuk zijn maar je moet wel extra oppassen. Bijv. oppassen dat je niet over een rotsbandje stuitert, in een terrain trap terecht komt, dat je door die extra belasting van de schuivende sneeuw niet een grotere/ diepere lawine veroorzaakt etc.

Anderzijds kan het op kleine schaal testen van hellingkjes/ orientaties ook zijn toegevoegde waarde hebben, aldus Munter. Hij raad aan om op het talud/ helling langs paden en wegen (lees: kleine, korte, overzichtelijke micro hellinkjes) te kijken of je iets los kunt trappen. Dat geeft in sommige gevallen inzicht in de stabiliteit. NB als je niets los trapt betekent dat niet dat alles stabiel is, als je wel gemakkelijk iets los trapt weet je dat er eea op scherp staat.
White room,
Pillow lines,
I rule

Offline poling

• Regulars
  • *
« Reactie #116 Gepost op: 08 maart 2012 om 08:40:37 am »
denk niet dat ie daar me bezig was, zo handig zag het er nou ook weer niet uit.

Offline skiester

• Regulars
  • *
« Reactie #117 Gepost op: 08 maart 2012 om 09:44:54 am »

Anderzijds kan het op kleine schaal testen van hellingkjes/ orientaties ook zijn toegevoegde waarde hebben, aldus Munter. Hij raad aan om op het talud/ helling langs paden en wegen (lees: kleine, korte, overzichtelijke micro hellinkjes) te kijken of je iets los kunt trappen. Dat geeft in sommige gevallen inzicht in de stabiliteit. NB als je niets los trapt betekent dat niet dat alles stabiel is, als je wel gemakkelijk iets los trapt weet je dat er eea op scherp staat.

Idd, ik kan me een ongeval herinneren in Lech waar 5 bommen de helling nog niet hebben doen afgaan.... En toch..
"Als je alles onder controle hebt ga je niet hard genoeg!"

Offline Geert-Jan

• Regulars
  • *
« Reactie #118 Gepost op: 08 maart 2012 om 23:37:27 pm »
die vent is gek...

Offline xos

• Regulars
  • *
« Reactie #119 Gepost op: 17 maart 2012 om 17:00:42 pm »
Getuige het niveau van de conversatie hebben deze heren volgens mij enorm veel geluk dat er niemand echt wordt meegesleurd en dat de filmer een veilige positie heeft gekozen om te filmen.

Offline ieism

• Regulars
  • *
« Reactie #120 Gepost op: 17 maart 2012 om 17:15:07 pm »
Dit is gewoon echt niet leuk meer. Als deze gasten door een lawine gepakt worden moet ik dan nog medelijden hebben, of is het gewoon natuurlijke selectie dan..... ::)

Offline Infernus

• Regulars
  • *
« Reactie #121 Gepost op: 17 maart 2012 om 17:16:16 pm »
Getuige het niveau van de conversatie hebben deze heren volgens mij enorm veel geluk dat er niemand echt wordt meegesleurd en dat de filmer een veilige positie heeft gekozen om te filmen.
http://www.youtube.com/watch?v=00IwD6eJ94o#

wat een ongelooflijk stel mongolen  :o
You guys should know I'm totally the best skier on this forum!!

Offline brt

• Regulars
  • *
« Reactie #122 Gepost op: 17 maart 2012 om 21:04:30 pm »
De tering, die gasten zijn gestoord. Darwin at work.

Offline Easy

• Regulars
  • *
« Reactie #123 Gepost op: 18 maart 2012 om 00:56:32 am »
Dit is gewoon echt niet leuk meer. Als deze gasten door een lawine gepakt worden moet ik dan nog medelijden hebben, of is het gewoon natuurlijke selectie dan..... ::)
:o WTF! idd! :o

Hoe zouden zij naar freeriders kijken? "Waarom dragen die watjes helmen en rugtassen, je loopt toch veel makkelijker zonder?" o.i.d.? :P

Dit lijkt mij idd een stel dat, indien ze een handgranaat vinden, denkt: "Goh, daar zou je nog eens mooi de schoorsteen mee kunnen vegen!"  M.a.w. Darwin-award kandidatuur ligt voor ze in het verschiet.

Offline EmileHendrix

• Regulars
  • *
« Reactie #124 Gepost op: 18 maart 2012 om 11:14:59 am »
a-ha, dus daarom kijk ik altijd uit of er boven me geen mensen domme dingen aan 't doen zijn...
Een kleine fantasie kan groter zijn dan de wereld.
en:
"dan hebben we ook iets te zien"

SMF 2.0.2 | SMF © 2011, Simple Machines