jep zelf had ik ook de armada gecheckt. ook ben ik deze tegen gekomen:
http://www.hssc.com/product?number=S6126&lang=en. in lengte verstelbaar! ze hebben hem ook in dubbeldeks uitvoering. hoewel ik wel het voordeel zie van alles in 1 tas wat betreft heen en weer slepen en treinen, ben ik wel bang voor wat de gemiddelde buschauffeur er van vindt. als ik met eigen vervoer ga is het minder belangrijk om alles in één bij elkaar te hebben, dan heb je tijd zat om de auto voor te rijden en in/uit te laden. met een nachttreintje naar moutiers of bourg is dat natuurlijk anders.
uit eigen ervaring weet ik dat het ontzetten afhangt van hoe knorrig de buschauffeur is die je toevallig treft of hij wel of geen zin heeft om je tas mee te nemen. dat is nogal een risico natuurijk, ik denk dat ik daarom ook afzie van een dubbeldeks tas. die zou waarschijnlijk niet eens in een gemiddelde topbox passen, en toch te zwaar worden voor het vliegtuig.
voordeel van die conrad tas is inderdaad dat het wel een paar kilo'tjes scheelt, maar hij ziet niet echt stevig uit. aan de andere kant is de prijs wel weer zo gunstig dat je er gewoon 4 kan kopen voor de prijs van een gemiddelde andere tas.