Auteur Topic: ski roller tas ervaringen?  (gelezen 1887 keer)

Offline bpomerantz

• Regulars
  • *
Re: ski roller tas ervaringen?
« Reactie #25 Gepost op: 12 januari 2012 om 14:45:32 pm »
Skitas valt niet onder standaard bagage. Het word als een aparte maat gezien. zelfde met een golftas etc... Ligt heel erg aan de maatschappij wat ze er voor rekenen. Transavia was altijd ongeveer 25 euro per vlucht.

Offline Surfertje

• Regulars
  • *
« Reactie #26 Gepost op: 12 januari 2012 om 15:13:06 pm »
Skitas valt niet onder standaard bagage. Het word als een aparte maat gezien. zelfde met een golftas etc... Ligt heel erg aan de maatschappij wat ze er voor rekenen. Transavia was altijd ongeveer 25 euro per vlucht.

Dat is nu 20 euro, maar het zaakje mag inclusief schoenen net meer dan 15kg wegen geloof ik. Dus een megatas volpakken met al je ski-gear zou wel eens voor problemen kunnen zorgen.

Van de transavia website: "Door het boeken van een sportuitrusting heeft u het recht om 15 kg gewicht extra te vervoeren. Heeft u bijvoorbeeld een bagagestuk van 20 kg en een sportuitrusting geboekt, dan kunt u in totaal 35 kg meenemen. Het gewicht is onderling vrij te verdelen over uw bagagestukken"

Of ze dit bij de incheckbalie beseffen is een tweede. Ik had met een uitrusting van 18kg laatst geen problemen.

Offline skiester

• Regulars
  • *
« Reactie #27 Gepost op: 12 januari 2012 om 16:07:57 pm »
bij klm laatst geen probleem met enige bagage stuk skiroltas.  Volgens de website had ik apart moeten boeken, in de praktijk gaat de skitas mits max 23 kg gewoon mee als het je enige stuk bagage is.  Reisgenoten van mij die een halflege rol tas hadden en de ski's apart moesten wel bijbetalen omdat het 2 stuks waren.
"Als je alles onder controle hebt ga je niet hard genoeg!"

Offline TijmenDal

• Regulars
  • *
  • Live to ski
« Reactie #28 Gepost op: 12 januari 2012 om 17:32:03 pm »
Ja, Transavia. Vlieg zondagavond naar Salzburg.

23kg is niet bijster veel... Daar ga ik waarschijnlijk wel overheen.

Het is dus iig geen 'normale' bagage? Dan boek ik me ticket namelijk zonder bagage maar met 'bijzondere' bagage.

Offline sanno

• Regulars
  • *
« Reactie #29 Gepost op: 12 januari 2012 om 17:39:40 pm »
Er is wel een verschil tussen KLM en charter lowbudget maatschappijen als Transavia. Ik vraag mij af of transavia die 23KG hanteert (volgens website toch 15kg), probleem is dat je dat pas weet als je bij de check-in staat.

Offline fan neige

• Regulars
  • *
« Reactie #30 Gepost op: 12 januari 2012 om 17:51:52 pm »
heb zelf die goeiekope gekocht van conrad. en met trein terug naar nl ging da best goed. rolt lekker, genoeg plek voor schoenen etc.
Dakine is natuurlijk gewoon beter, sterker en zitten betere handvaten aan maar het is best ok voor die prijs.

door mijn latten van dik 1.90 (eigenlijk net iets te lang, verkoper had toch gelijk)  stond er een beetje spanning op de stof en daar is wat te zien, de tips drukken er wat door, dus daar gaat gewoon ducktape overheen.
Knowledge is limited. Imagination encircles the world

Offline JaapvR

• Regulars
  • *
« Reactie #31 Gepost op: 12 januari 2012 om 18:04:17 pm »
Ook die van Conrad besteld, de deal op die Concourse was net aan me voorbij geschoten. Voor 40 e en een rol ducttape hoef ik er maar twee seizoenen mee te doen voor ie zichzelf heeft terugverdiend; ben benieuwd!

Offline TijmenDal

• Regulars
  • *
  • Live to ski
« Reactie #32 Gepost op: 12 januari 2012 om 18:25:04 pm »
kken met al je ski-gear zou wel eens voor problemen kunnen zorgen.

Van de transavia website: "Door het boeken van een sportuitrusting heeft u het recht om 15 kg gewicht extra te vervoeren. Heeft u bijvoorbeeld een bagagestuk van 20 kg en een sportuitrusting geboekt, dan kunt u in totaal 35 kg meenemen. Het gewicht is onderling vrij te verdelen over uw bagagestukken"

Of ze dit bij de incheckbalie beseffen is een tweede. Ik had met een uitrusting van 18kg laatst geen problemen.

Dan weet ik al hoe ik het doe: alles in m'n rollertas maar dan gewoon als 1 stuk bagage. Aangezien ik voor een tientje 15kg 'normale' bagage kan kopen krijg ik wel 15kg extra. Dan mag m'n rollertas dus 30kg wegen! Dat moet wel lukken zou je zeggen...

EDIT: Geboekt, Alpinkurs kan beginnen, booya!
« Laatst bewerkt op: 12 januari 2012 om 18:33:10 pm door TijmenDal »

Offline Emmel

• Regulars
  • *
« Reactie #33 Gepost op: 13 januari 2012 om 11:07:08 am »
Klinkt als een goed plan, pas alleen echt op dat je tas niet meer dan 32 kg weegt, dat is namelijk de harde limiet op Schiphol; ik heb vorig jaar nog eens bij de incheckbalie fruitrepen en thermoshirts naar mijn handbaggage staan scheppen om het passend te maken. Overigens is mijn  ervaring verder dat ze op vliegvelden niet heel moeilijk doen over de Concourse double, ook niet over mijn 200 cm uitvoering, die toch echt best gigantisch is.

Offline JaapvR

• Regulars
  • *
« Reactie #34 Gepost op: 18 januari 2012 om 11:29:15 am »
Net die Conrad rollertas binnen gekregen.

Op het oog iets kleiner dan de Dakine Fall line. 2 paar ski's past makkelijk (ARG's en Permins), 2 paar ski's met schoenen (factor 330mm) ook, als je de ski's 'loshaalt'. En dan is er nog wel wat plek om losse spullen te stashen. Denk handschoenen, ehbo, sonde, dat soort werk. Waarschijnlijk past al mijn ski-gear zonder kleren er nèt (niet?) in...

pro:
- super cheap
- het past allemaal net
- licht (anderhalve kilo oid)
- klein (smal!)

contra:
- rits zit maar aan 1 zijkant
- rits is klein en te goedkoop, zeker niet betrouwbaar als je hem volpropt...
- niet superveel padding (ong. 1 cm, zeker geen north-face basecamp gooi/smijt werk)

conclusie:
- materiaal, stiksels, algehele kwaliteit: goed voor 5 intercontinentale reizen, daarna met ducttape aan de slag.

- Goed voor het geld, maar een Dakine of Armada is een levenslange investering, en daardoor uiteindelijk goedkoper en meer voldoening. Vooral van de Armada tas van Thijzel was ik onder de indruk...

Offline pauldob

• Regulars
  • *
« Reactie #35 Gepost op: 18 januari 2012 om 11:46:21 am »
Iemand ervaring met de Evoc ski-roltas??
Ik heb laatst hun fietstas live gezien en die was erg fraai, verwacht er dus wel wat van

Offline RobinN

• Regulars
  • *
« Reactie #36 Gepost op: 18 januari 2012 om 11:47:23 am »
Ik heb een Fall Line double van 190 maar nu zit ik voor Hellbents van 192 te kijken. Argh  :o

Offline neorej2

• Regulars
  • *
« Reactie #37 Gepost op: 18 januari 2012 om 13:11:02 pm »
Ben erg tevreden met de tassen van Dakine. Heb je wel eens naar een douchebag's gekeken?
Duur geintje, maar ziet er mooi uit :) http://mydouchebag.com/

Offline bpomerantz

• Regulars
  • *
« Reactie #38 Gepost op: 18 januari 2012 om 13:29:35 pm »
Ben erg tevreden met de tassen van Dakine. Heb je wel eens naar een douchebag's gekeken?
Duur geintje, maar ziet er mooi uit :) http://mydouchebag.com/

oei fraai dingetje zeg. ook wel een stuk handiger op te bergen. heb zelf een dakine fall line en dik tevreden maar het kan altijd beter blijkbaar :)

Offline Emmel

• Regulars
  • *
« Reactie #39 Gepost op: 18 januari 2012 om 13:30:40 pm »
Ik heb een Fall Line double van 190 maar nu zit ik voor Hellbents van 192 te kijken. Argh  :o

Robin, heb je enig idee hoe lang de 192 Hellbents daadwerkelijk zijn? Mijn 189 Hellbents zijn namelijk 194 oid, een deel van de tip en tail zit er voor de sier op denk ik :). Maar dat was voor mij wel even iets om rekening te houden bij mijn taskeuze...

Offline Nicky

• Regulars
  • *
« Reactie #40 Gepost op: 18 januari 2012 om 14:32:06 pm »
Ook een Conrad-met-wieltjes-tas besteld, thnx voor de tip!

Offline RobinN

• Regulars
  • *
« Reactie #41 Gepost op: 18 januari 2012 om 14:37:46 pm »

Robin, heb je enig idee hoe lang de 192 Hellbents daadwerkelijk zijn? Mijn 189 Hellbents zijn namelijk 194 oid, een deel van de tip en tail zit er voor de sier op denk ik :). Maar dat was voor mij wel even iets om rekening te houden bij mijn taskeuze...

Haha ik heb de tas al dusja, dat is een beetje onhandig. Ik ga in ieder geval niet kortere ski's nemen alleen omdat ik zo'n tas heb.

Offline Emmel

• Regulars
  • *
« Reactie #42 Gepost op: 19 januari 2012 om 02:07:22 am »
Dat lijkt me terecht. Vaak kun je met een beetje passen en meten diagonaal wel heel veel ski kwijt, ook in een kortere tas. De ongelofelijke rocker van die hellbents is dan alleen misschien een beetje je vijand ;) (in de sneeuw overigens compleet je vriend).

Offline prefix

• Regulars
  • *
« Reactie #43 Gepost op: 19 januari 2012 om 07:34:42 am »
had die ook van conrad besteld 4 weken terug zoiets
bevalt prima dnk als je hem te zwaar maakt dat ie gaat scheuren maar voorderest prima tas!
The joy i get from skiing, thats worth dying for

Offline skiester

• Regulars
  • *
« Reactie #44 Gepost op: 19 januari 2012 om 16:18:36 pm »
had die ook van conrad besteld 4 weken terug zoiets
bevalt prima dnk als je hem te zwaar maakt dat ie gaat scheuren maar voorderest prima tas!

Ducttape mee!!
"Als je alles onder controle hebt ga je niet hard genoeg!"

Offline semmel

• Regulars
  • *
  • 280 days and counting
« Reactie #45 Gepost op: 19 januari 2012 om 16:52:30 pm »
Wel prijzig, maar een nieuwe supervette skibag..

www.mydouchebag.com
Respect the Mountains..!

Offline Miski

• Regulars
  • *
« Reactie #46 Gepost op: 19 januari 2012 om 19:55:12 pm »
Heb nog een nieuwe Nordica Roller tas van 200 cm te koop.
Er passen 4 paar ski's in en dan blijft hij ook nog heel.
Nu voor Euro 90,00 (vaste prijs)

SMF 2.0.2 | SMF © 2011, Simple Machines