Auteur Topic: Eerste hulp bij inlogproblemen  (gelezen 3667 keer)

Offline Bart

• Moderators
  • Regulars
  • *
Eerste hulp bij inlogproblemen
« Gepost op: 29 november 2011 om 11:44:45 am »
Met de nieuwe site zijn ook alle accounts gemigreerd naar 1 systeem. Dat betekent dat je nu met 1 account op al onze sites en services kan inloggen. Gezien de wildgroei aan verschillende login-systemen en de onduidelijkheid die dat veroorzaakte was dit een noodzakelijke stap. Door de migratie zijn alle wachtwoorden van de oude wepowder.nl accounts gedeactiveerd. Je kan dus niet meer inloggen met je oude gegevens!

Gezien de complexiteit van de migratie kan het zijn dat er een aantal gevallen is, waarbij niet alles automatisch gaat. Daarom in dit topic een aantal scenarios die kunnen plaatsvinden als je probeert in te loggen op de nieuwe site.

1. Je hebt geen account bij wePowder
Registreer je dan hier

2. Je had wel een account op wepowder.nl, maar niet op wepowder.com of Powfinder
Je kan niet meer inloggen met je oude account. Om te kunnen inloggen moet je een nieuwe account aanmaken. Na het inloggen kun je je gegevens koppelen door in je profiel de optie Koppel wePowder account te kiezen en daar het emailadres van je oude wepowder.nl-account in te voeren.

3. Je had wel een account op wepowder.com of Powfinder, maar niet op wepowder.nl

3a. Je logde in via facebook
Als je normaal gesproken via Facebook inlogde op wepowder.com of Powfinder, moet je eerst je wachtwoord resetten, voordat je kan inloggen op wepowder.nl. Ga naar deze pagina en voer daar je gebruikersnaam of je emailadres in waarmee je bent geregistreerd bij wePowder (in dit geval is dat dus je Facebook emailadres of je Facebook naam!)

3b. Je logde niet in via facebook
Je kan met je accountgegevens van wepowder.com/Powfinder ook inloggen. Klik hier om in te loggen. Er hoeven verder geen gegevens gekoppeld te worden.

4. Je had zowel een account op wepowder.com/powfinder, als op wepowder.nl

4a. Je logde bij wepowder.com/powfinder in via facebook
Als je normaal gesproken via Facebook inlogde op wepowder.com of Powfinder, moet je eerst je wachtwoord resetten, voordat je kan inloggen op wepowder.nl. Ga naar deze pagina en voer daar je gebruikersnaam of je emailadres in waarmee je bent geregistreerd bij wePowder (in dit geval is dat dus je Facebook emailadres of je Facebook naam!). Daarna kun je inloggen met je nieuwe wachtwoord en je bestaande username of emailadres. Als je emailadres hetzelfde was op wepowder.com/powfinder als op wepowder.nl, dan worden je gegevens automatisch gekoppeld. Is dit niet het geval, dan kun je na het inloggen je gegevens koppelen door in je profiel de optie Koppel wePowder account te kiezen en daar het emailadres van je oude wepowder.nl account in te voeren.

4b. Je logde niet in via facebook
Je kan met je accountgegevens van wepowder.com/Powfinder ook inloggen. Klik hier om in te loggen. Als je emailadres hetzelfde was op wepowder.com/powfinder als op wepowder.nl, dan worden je gegevens automatisch gekoppeld. Is dit niet het geval, dan kun je na het inloggen je gegevens koppelen door in je profiel de optie Koppel wePowder account te kiezen en daar het emailadres van je oude wepowder.nl account in te voeren.
« Laatst bewerkt op: 29 november 2011 om 11:49:49 am door Bart »
You ski? wePowder!

Offline Nicky

• Regulars
  • *
Re: Eerste hulp bij inlogproblemen
« Reactie #1 Gepost op: 29 november 2011 om 12:25:31 pm »
Ha Bart,
Ik was zowel op wepowder.nl, .com, als powfinder geregistreerd, en logde bij powfinder in via Facebook. Op de nieuwe site heb ik ingelogd met mn wepowder.nl /com inloggegevens. Dat ging goed. Nu zie ik bij wepowder.nl ook mn Facebook ava ipv de ava die ik gebruikte bij wepowder.nl. en .com Kon de log-uit knop niet vinden, heb mn wachtwoord gereset, en ging er vanuit dat ik bij mn volgende bezoek op wepowder.nl dan met het nieuwe wachtwoord kon inloggen, Toen ik vanmorgen naar wepowder.nl ging, was ik automatisch ingelogd (met de FB-koppeling). Vraag: 1. Kan ik nog ergens uitloggen? 2. Hoe krijg ik mn oude wepowder.com koppeling terug met mn wepowder avaEdit: zie na het posten van berichtje dat ik mn oorspronkelijke ava weer terug heb? Moet/kan ik nog iets doen met het nieuwe toegestuurde wachtwoord na de 'reset' knop te hebben gebruikt? Samenvatting: is er nog een log-uit knop. De rest van mn vraag lijkt nu te zijn opgelost. Mooi, gewoon, vanzelf [color=red Note-to-myself: wat een vaag verhaal Nicky ;-)[/color]. Thnx!
« Laatst bewerkt op: 29 november 2011 om 12:34:53 pm door Nicky »

Offline MarcD

• Regulars
  • *
« Reactie #2 Gepost op: 29 november 2011 om 12:36:31 pm »

Je kan met je accountgegevens van wepowder.com/Powfinder ook inloggen. Klik hier om in te loggen. Als je emailadres hetzelfde was op wepowder.com/powfinder als op wepowder.nl, dan worden je gegevens automatisch gekoppeld. Is dit niet het geval, dan kun je na het inloggen je gegevens koppelen door in je profiel de optie Koppel wePowder account te kiezen en daar het emailadres van je oude wepowder.nl account in te voeren.

Waar staat die koppel-link? Zie em nergens staan...

Offline Bart

• Moderators
  • Regulars
  • *
« Reactie #3 Gepost op: 29 november 2011 om 12:57:55 pm »

Waar staat die koppel-link? Zie em nergens staan...

dan ben je waarschijnlijk al automatisch gekoppeld.
You ski? wePowder!

Offline MarcD

• Regulars
  • *
« Reactie #4 Gepost op: 29 november 2011 om 13:00:35 pm »
hmm, ben wel benieuwd waaraan ik gekoppeld ben dan.

Kan ik mn oude account dan ook als verloren beschouwen?

Offline Bart

• Moderators
  • Regulars
  • *
« Reactie #5 Gepost op: 29 november 2011 om 13:13:00 pm »
hmm, ben wel benieuwd waaraan ik gekoppeld ben dan.

Kan ik mn oude account dan ook als verloren beschouwen?

wat was je oude account? (username of emailadres).
You ski? wePowder!

Offline MarcD

• Regulars
  • *
« Reactie #6 Gepost op: 29 november 2011 om 13:14:46 pm »
« Laatst bewerkt op: 29 november 2011 om 13:24:08 pm door MarcD »

Offline Bart

• Moderators
  • Regulars
  • *
« Reactie #7 Gepost op: 29 november 2011 om 13:19:59 pm »
MarcD - aaa@hotmail.com

Daar zat het probleem. Het account van wepowder.com was geregistreerd op bbbbb@hotmail.com. Daardoor heeft het systeem een nieuwe gebruiker aangemaakt ipv de koppeling gelegd naar aaaaa@hotmail.com. Als je wil, kan ik je account koppelen aan het oude adres.
« Laatst bewerkt op: 29 november 2011 om 13:27:12 pm door Bart »
You ski? wePowder!

Offline MarcD

• Regulars
  • *
« Reactie #8 Gepost op: 29 november 2011 om 13:23:41 pm »
Als het je niet te veel tijd kost, graag.
Als het veel tijd kost hoeft het niet per sé.

In beide gevallen, wel mn email adres hier weghalen :)

Offline Bart

• Moderators
  • Regulars
  • *
« Reactie #9 Gepost op: 29 november 2011 om 13:28:00 pm »
done. Zou eventueel wel zo kunnen zijn dat je even opnieuw moet inloggen :)
You ski? wePowder!

Offline MarcD

• Regulars
  • *
« Reactie #10 Gepost op: 29 november 2011 om 13:40:26 pm »
werkt
thank you :D  ;D

Offline wouter

• Regulars
  • *
« Reactie #11 Gepost op: 29 november 2011 om 15:34:21 pm »
Bedankt!

Kleine opmerking, bij volgen instructies 4a werkte alleen het wepowder.nl emailadres, niet de wepowder.nl user name.
Op oude sneeuw moet je het leren

Offline Thaisie

• Regulars
  • *
« Reactie #12 Gepost op: 30 november 2011 om 13:48:04 pm »
ik zal er wel over heen kijken, maar ik zie niet in mijn account "koppel wePowder account" staan. En mijn oude account met de thaisie had wel iets meer posts volgens mij..

Kunnen we ze toch wel koppelen?
account is: thaisie en email voor beide is  thaisie [at] gmail [dot] com
« Laatst bewerkt op: 30 november 2011 om 13:50:58 pm door Thaisie »

Offline thaisie

• Regulars
  • *
  • Thaisie
« Reactie #13 Gepost op: 30 november 2011 om 13:58:04 pm »
ik zal er wel over heen kijken, maar ik zie niet in mijn account "koppel wePowder account" staan. En mijn oude account met de thaisie had wel iets meer posts volgens mij..

Kunnen we ze toch wel koppelen?
account is: thaisie en email voor beide is  thaisie [at] gmail [dot] com

Het is al gelukt, dus vorige en dit bericht mag weg.. Ik moest inderdaad stap 4 doen met vernieuwen van wachtwoord..
"They all think i'm different, I think they are all the same"
-----
Online Designer, Snowboarder, and organizer of Snowboard event Sickriders on tour. See www.Sickriders.com
-----

Offline XSki

• Regulars
  • *
« Reactie #14 Gepost op: 01 december 2011 om 15:40:15 pm »
Bij mij loopt het niet helemaal naar wens. Ben bang dat ik alleen een nwe account heb zonder koppeling. Wil je mijn oude account koppelen?

Offline mh74

• Regulars
  • *
« Reactie #15 Gepost op: 01 december 2011 om 16:59:12 pm »
De koppeling is gelukt zo te zien. Wel jammer dat er "man" in mijn profiel staat terwijl ik mezelf toch als "vrouw" beschouw.  :-\ Ik kan dat zelf niet wijzigen, of wel?

telemikey

• Gast
« Reactie #16 Gepost op: 01 december 2011 om 17:13:01 pm »
Bij mij loopt het niet helemaal naar wens. Ben bang dat ik alleen een nwe account heb zonder koppeling. Wil je mijn oude account koppelen?

+1

telemikey

• Gast
« Reactie #17 Gepost op: 02 december 2011 om 16:20:31 pm »
Test

Offline telemikey

• Regulars
  • *
« Reactie #18 Gepost op: 02 december 2011 om 21:45:45 pm »
test2 - gelukt!
« Laatst bewerkt op: 02 december 2011 om 21:47:26 pm door telemikey »
White room,
Pillow lines,
I rule

Pazz457

• Gast
« Reactie #19 Gepost op: 03 december 2011 om 10:19:28 am »
Hi Bart,

Ik zie bij de nieuwe berichten die ik plaats niet mijn eigen avatar terug terwijl die wel in mijn profiel staat? Het lijkt erop dat ik een nieuw profiel gebruik. Zou jij, als je tijd over hebt, mijn account opnieuw kunnen koppelen? Ik kan die knop niet vinden via mijn profiel zoals je beschreven hebt.

Thanks.

Pascal

Offline Bart

• Moderators
  • Regulars
  • *
« Reactie #20 Gepost op: 04 december 2011 om 12:48:41 pm »
@pazz457: hij heeft een nieuwe account aangemaakt, omdat de emailadressen verschilden tussen je oude en nieuwe account. Heb nu de oude account gekoppeld als het goed is.
You ski? wePowder!

Pepe1

• Gast
« Reactie #21 Gepost op: 04 december 2011 om 14:07:13 pm »
Ik ben de draad kwijt  :( Wilde hier niet meteen om hulp gaan roepen, maar heb nu ondertussen een aantal nieuwe profielen aangemaakt Pepe1t/m3 onder verschillende e-mail adressen...ik krijg nergens een koppelingsknop. Heel veel valt er niet te koppelen aangezien ik relatief nieuw ben, maar zou het toch wel handig vinden als ik gewoon weer terug ben op mijn oude profiel. volgens mij stond mijn oude profiel: Pepe aangemeld via pepepaella@live.nl
Help?!

* Maakt het eigenlijk ook allemaal uit, snow is on the way en ik vertrek vrijdag voor een weekje! Bestemming staat nog open :-)

Offline Bart

• Moderators
  • Regulars
  • *
« Reactie #22 Gepost op: 04 december 2011 om 15:45:19 pm »
Ik ben de draad kwijt  :( Wilde hier niet meteen om hulp gaan roepen, maar heb nu ondertussen een aantal nieuwe profielen aangemaakt Pepe1t/m3 onder verschillende e-mail adressen...ik krijg nergens een koppelingsknop. Heel veel valt er niet te koppelen aangezien ik relatief nieuw ben, maar zou het toch wel handig vinden als ik gewoon weer terug ben op mijn oude profiel. volgens mij stond mijn oude profiel: Pepe aangemeld via pepepaella@live.nl
Help?!

* Maakt het eigenlijk ook allemaal uit, snow is on the way en ik vertrek vrijdag voor een weekje! Bestemming staat nog open :-)

Rustig aan, wat is je oude username? Waarschijnlijk zit daar een ander emailadres aan gekoppeld, waardoor hij je niet herkent.
You ski? wePowder!

Pepe1

• Gast
« Reactie #23 Gepost op: 04 december 2011 om 16:55:28 pm »
@Bart Ben verder volkomen rustig hoor :-) Mijn originele user is Pepe. Zelf eigenlijk nu geen idee meer welk email adres daar aan hing.

Jim

Pazz457

• Gast
« Reactie #24 Gepost op: 04 december 2011 om 17:19:26 pm »
Dank u :)

*edit* Hij doet het nog niet  :'(
« Laatst bewerkt op: 04 december 2011 om 17:21:13 pm door Pazz457 »

SMF 2.0.2 | SMF © 2011, Simple Machines