Auteur Topic: Eerste lawine ongeval  (gelezen 1569 keer)

Offline Menno Boermans

• Ski alpinist en Bergredder
  • Regulars
  • *
Eerste lawine ongeval
« Gepost op: 07 december 2011 om 21:31:55 pm »
Saas Fee had vanmorgen de twijfelachtige eer om lokatie te zijn van het eerste serieuze lawine incident hier in Wallis.

Een zesjarig kind lag 45 minuten onder de sneeuw nadat de lawine over de piste kwam.

www.bergredding.nl

Offline dirksy

• Regulars
  • *
Re: Eerste lawine ongeval
« Reactie #1 Gepost op: 07 december 2011 om 21:42:18 pm »
Goed om scherp te zijn
THANK GOD SUMMER IS OVER!!!

If it's too steep, you're too old!

Offline meteo morris

• Moderators
  • Regulars
  • *
« Reactie #2 Gepost op: 07 december 2011 om 21:52:32 pm »
Oeps... heftig... Laten de eerste vlokken van het seizoen niet de laatste zijn..
Lees nog even:
Ride hard, ride smart
Stoke versus safety
en mijn weerbericht van vandaag

Offline SPAM

• Regulars
  • *
« Reactie #3 Gepost op: 07 december 2011 om 22:36:35 pm »
Wow de reddingsgroep heeft dus een wereld klus geklaard als ik 45 minuten lees. Hoop voor de knul dat het goed afloopt. Ook voor de lerares die gaat dat nooit meer kwijtraken. Zelf gered worden en een kind dat aan je toevertrouwd is niet.
Its beyond my control

Offline poling

• Regulars
  • *
« Reactie #4 Gepost op: 07 december 2011 om 22:48:55 pm »
ten eerste: sterkte aan alle betrokkene!

ten 2de: knappe job van de reddingsdient. wat een actie moet dat geweest zijn... respect.

Offline Opa

• Regulars
  • *
« Reactie #5 Gepost op: 09 december 2011 om 13:39:44 pm »
Het ventje is helaas overleden aan zijn verwondingen.  :(
Age is a matter of mind: if you don't mind it doesn't matter!

Offline MarcD

• Regulars
  • *
« Reactie #6 Gepost op: 09 december 2011 om 13:51:31 pm »
Het ventje is helaas overleden aan zijn verwondingen.  :(

bah

Offline poling

• Regulars
  • *
« Reactie #7 Gepost op: 09 december 2011 om 14:07:14 pm »
damn

Offline janusius

• Regulars
  • *
« Reactie #8 Gepost op: 09 december 2011 om 14:15:57 pm »
Pfff... dat is een erg nare start van het seizoen. Sterkte aan alle betrokken. Iedereen die gaat: ride safe.

Offline marc belg

• Regulars
  • *
« Reactie #9 Gepost op: 09 december 2011 om 14:23:15 pm »
Daar wordt je stil van.(en niet enkel 1 minuut)
R.I.P.,little friend!!
ride free,but be aware for the white dragon!

Offline Murky

• Regulars
  • *
  • Pow pow!
« Reactie #10 Gepost op: 09 december 2011 om 19:48:46 pm »
Waar de lawine is ontstaan zijn volgens mij de hellingen naast de piste die wij niet eens onder "off-piste" verstaan en zelfs hier is het gevaarlijk. Voor de mensen die dit weekend gaan, wees alsjeblieft voorzichtig!
Skier turned Snowboarder turned Skier..

Offline doov

• Regulars
  • *
« Reactie #11 Gepost op: 09 december 2011 om 23:28:53 pm »
Fuck. En dat op de piste.
Welcome back my friends to the snow that never ends. Let's rocker!

Offline telemikey

• Regulars
  • *
« Reactie #12 Gepost op: 10 december 2011 om 09:43:03 am »
Waar de lawine is ontstaan zijn volgens mij de hellingen naast de piste die wij niet eens onder "off-piste" verstaan en zelfs hier is het gevaarlijk. Voor de mensen die dit weekend gaan, wees alsjeblieft voorzichtig!

Wil je dat uitleggen: ik weet niet beter dan ca 2m buiten de geprepareerde piste = off piste???
White room,
Pillow lines,
I rule

Offline janusius

• Regulars
  • *
« Reactie #13 Gepost op: 10 december 2011 om 12:34:53 pm »
Wil je dat uitleggen: ik weet niet beter dan ca 2m buiten de geprepareerde piste = off piste???

Nee joh, wat een onzin. Jij bent zeker ook zo iemand die vindt dat je zelfs al met je drie-eenheid moet rijden als het maar risicootje drie is. ::)

De potentieel dodelijke misvattingen zijn de wereld (en zelfs WP) nog niet uit.

Offline dirksy

• Regulars
  • *
« Reactie #14 Gepost op: 10 december 2011 om 12:35:32 pm »

Met geprepareerd bedoel je hier buiten de paaltjes. Piste kan ook wel eens ongeprepareerd zijn  ;D (gelukkig wel)
THANK GOD SUMMER IS OVER!!!

If it's too steep, you're too old!

Offline skiester

• Regulars
  • *
« Reactie #15 Gepost op: 15 december 2011 om 12:25:04 pm »
voor mij dus de reden om een pieper te bestellen voor mn zoontje, die gaat ook steeds offpiste met zn klasje...  Ik begin zelfs te denken aan een pieper voor mn jongste die nog alleen op de piste zit, of ben ik dan een overbezorgde moeder?
"Als je alles onder controle hebt ga je niet hard genoeg!"

Offline JaapvR

• Regulars
  • *
« Reactie #16 Gepost op: 16 december 2011 om 12:30:20 pm »
Draagt de leraar van dat klasje ook een pieper? Anders heeft het weinig zin...

Eigenlijk zie je verdacht vaak klasjes (kids en volwassenen) zonder gear buiten de piste. Wel vaak in zwaar verspoord / vielbefahren terrein, maar toch...

Offline janusius

• Regulars
  • *
« Reactie #17 Gepost op: 16 december 2011 om 12:42:54 pm »
Heb ik me wat de Franse leraren betreft altijd over verbaasd, klasjes heb ik daar vaak genoeg echt een heel eind buiten de piste gezien. De leraar rijdt dan vaak met ABS, maar de leerlingen hebben niets bij zich.

Offline skiester

• Regulars
  • *
« Reactie #18 Gepost op: 16 december 2011 om 13:55:18 pm »
leraar gaat meestal voorop (is dus lager) dus ik gok dan meer op andere mensen eromheen, met pieper word je toch makkelijker gevonden dan zonder. 

Daarnaast ga ik zelf ook wel een beetje ofpiste met hem, en ik draag er wel 1.  En een snowpulse..

Offline skiester

• Regulars
  • *
« Reactie #19 Gepost op: 16 december 2011 om 23:06:09 pm »
overigens ga ik met hem een freeride trip doen bij Pielenz in Januari, dan is er een speciale kinder freeridetrip bij (8-14).  Hij moet dan wel vol in de 3 eenheid, ben benieuwd!

Offline Bazz

• Regulars
  • *
« Reactie #20 Gepost op: 17 december 2011 om 08:53:25 am »
Voor iedereen op de piste minimaal een Pieps back-up meegeven? Vergroot in ieder geval de kans gevonden te worden.

En naar mijn weten kan je net zo weinig een beetje off-piste als dat je een beetje zwanger kan zijn. Of je bent het wel of je bent het niet. Een klein beetje kan niet (of het is alleen met de punt van je board/ski).

Offline poling

• Regulars
  • *
« Reactie #21 Gepost op: 17 december 2011 om 09:03:50 am »
overigens ga ik met hem een freeride trip doen bij Pielenz in Januari, dan is er een speciale kinder freeridetrip bij (8-14).  Hij moet dan wel vol in de 3 eenheid, ben benieuwd!

cool hoor. ik vind dat je juist erg verantwoordelijk op stelt! hoe oud zijn die gastjes van jou? ze hebben maar mazzel met zo'n moeder!

Offline skiester

• Regulars
  • *
« Reactie #22 Gepost op: 17 december 2011 om 16:55:39 pm »

cool hoor. ik vind dat je juist erg verantwoordelijk op stelt! hoe oud zijn die gastjes van jou? ze hebben maar mazzel met zo'n moeder!

9 en 6.  Die van 6 heeft het vorig jaar net geleerd dus die is nog lang niet toe aan freeride.  Hoewel ik al een setje volkl bridges van 120 voor hem heb klaarstaan, en ik verwacht dat hij ergens dit jaar de overstap zal maken van zn mickey mouse ski's naar de stevigere bridges.  Die van 9 kan al goed skien dus die is er nou wel aan toe.  Alleen zie ik de toegevoegde waarde van de schep en sonde niet zo.  Een 9 jarige heeft niet eens de kracht om in een lawine kegel te scheppen, laat staan dat ie daar mentaal toe in staat is (denk ik).  Maar ja, jong geleerd....

Offline poling

• Regulars
  • *
« Reactie #23 Gepost op: 17 december 2011 om 18:44:28 pm »
alleen een piep lijkt me idd voldoende. aan de andere kant je kan al spelende wijs oefenen met zoeken maar of iemand van 9 al heftig gaan scheppen..

Offline Steven

• Regulars
  • *
« Reactie #24 Gepost op: 18 december 2011 om 13:10:51 pm »
Mijn zoontje van tien heeft altijd een piep om. Geen schep, dat heeft toch geen zin, hoewel hij zelf vindt van wel. Op het pieperfest heeft hij ook al uitgebreid meegezocht en ook met rode oortjes mee zitten luisteren naar Rolf.

Ik rijd zelf met een SnowPulse. Met hem blijf ik uiteraard nog voorzichtiger dan normaal, dus de kans dat er iets gebeurd is echt heel klein, maar na alle verhalen die hij meeleest op WePowder kan ik niet maken dat ik een plofzak aan heb en hij helemaal niets.

Vorig jaar de couloirs op de Punta Bagna gedaan met hem. Het bananen-couloir is hij head-first uitgegleden. Dat resulteerde alleen in de constatering dat hij voortaan beter geen foutje kan maken op het steilste gedeelte  ::) Toen ik hem zag gaan, ik blijf altijd boven hem zodat ik snel helpen, dacht ik wel even: Aaaii, als dit maar geen traumatische ervaring wordt  :-[ die zorgt dat ie nooit meer mee wil, maar dat viel dus mee.  ;D
Powdered by BMB-skis             http://www.bmb-ski.nl

SMF 2.0.2 | SMF © 2011, Simple Machines