Kleine update met wat foto's van het vacuumbaggen van de scharnieren voor de tourbrackets. Dit is best lastig allemaal precies passend te krijgen, maar met een beetje mazzel is het dan wel net zo licht als de originele binding.
Hier de twee scharniertjes van carbon die ik los gemaakt heb, omdat het geheel in één keer maken te lastig was doe ik het in twee delen. Er zitten koperen busjes in om slijtage te voorkomen. De witte pen is een vliegerstok, dat was het enige dat ik in 1/4 inch kon vinden.

Schoonmaken schuren, om de epoxy beter te laten hechten.

Tijdens het lamineren, triax carbon onder het het metalen palletje van de binding en om het scharnierpunt heen. De baseplate zit dus tussen twee lagen carbon "klem". Het carbon loopt ook aan de zijkant van de binding omhoog, is sterker en dan kan ik de originele schroeven van de toestrap gebruiken om het te borgen straks.

Pin blijft erin om het allemaal recht te houden.

Vacuumzak nog open en het hele handeltje erin geschoven. maar altijd een grote vacuumzak anders gaat het trekken en wordt het een drama.

Pomp aan, en je ziet meteen de overtollige epoxy in de bleedercloth (vaatdoekje

) trekken, hoe minder epoxy hoe lichter en sterker.

Hopelijk is alles dan luchtdicht. Ik gebruik een oude zuignap van een TomTom om de slang aan de zak te maken, de speciale koppelingen hiervoor zijn namelijk heel duur.
Er zit een vacuumklepje in de slang tussen de pomp en zak, de pomp lekt namelijk nogal eens en je wil niet dat het vacuum ontsnapt. Pomp gaat ieder half uurtje even aan voor de zekerheid.

Acht uur wachten en hopen dat het gelukt is....