Auteur Topic: NOU wordt de plofzakkenmarkt écht interessant...  (gelezen 1865 keer)

Offline poedersletje

• Regulars
  • *
NOU wordt de plofzakkenmarkt écht interessant...
« Gepost op: 07 januari 2012 om 08:30:19 am »
Ome Dakine gaat zich ook bemoeien met het ABS verhaal. Nog weinig info, maar het lijkt vooralsnog een ABS-licentie en een ±40l rugzak...

"Some people will tell you that slow is good, but I'm here to tell you that fast is better. I've always believed this, in spite of the trouble it's caused me. Being shot out of a cannon will always be better than being squeezed out of a tube. That is why God made fast motorcycles, Bubba!"

Offline poling

• Regulars
  • *
Re: NOU wordt de plofzakkenmarkt écht interessant...
« Reactie #1 Gepost op: 07 januari 2012 om 17:38:57 pm »
interesant idd

Offline meteo morris

• Moderators
  • Regulars
  • *
« Reactie #2 Gepost op: 08 januari 2012 om 09:41:48 am »
En dan te bedenken dat er nog meer nieuws aan komt. Dat The North Face mee gaat doen is bekend. Maar dat BCA met nieuws gaat komen en Salomon mee gaat spelen waarschijnlijk nog niet... Van een ABS monopolie naar keuzestress in 3 winters tijd.. 

Offline RNwnS

• Regulars
  • *
« Reactie #3 Gepost op: 08 januari 2012 om 13:49:39 pm »
@ Morris,

Dat is zeker goed nieuws, maar heb je enig idee wanneer daar meer over bekend gaat worden?
Mischien tijdens de ispo of gaat dat pas volgend seizoen zijn?

grtz

Offline sanno

• Regulars
  • *
« Reactie #4 Gepost op: 08 januari 2012 om 14:10:16 pm »
neem aan SIA en dan ISPO
Maar op de markt.....

Offline bpomerantz

• Regulars
  • *
« Reactie #5 Gepost op: 08 januari 2012 om 14:23:14 pm »
WOW finally iets van dakine met abs. Hoop heel erg dat ze een opritszak 18L voor de abs maken.
waar heb je dit plaatje gevonden?

Offline meteo morris

• Moderators
  • Regulars
  • *
« Reactie #6 Gepost op: 08 januari 2012 om 14:25:27 pm »
WOW finally iets van dakine met abs. Hoop heel erg dat ze een opritszak 18L voor de abs maken.

Google is je vriend..

Offline bpomerantz

• Regulars
  • *
« Reactie #7 Gepost op: 08 januari 2012 om 14:29:59 pm »
 ;D :D

Offline SPAM

• Regulars
  • *
« Reactie #8 Gepost op: 08 januari 2012 om 16:24:05 pm »
Ha ha: K9 float coat
Its beyond my control

Offline Biermannetje

• Regulars
  • *
« Reactie #9 Gepost op: 09 januari 2012 om 11:58:02 am »

In ieder geval wel een 25l versie kennelijk: http://workbook13w-int.dakine.com/issue/47021/7

Offline Surfertje

• Regulars
  • *
« Reactie #10 Gepost op: 09 januari 2012 om 12:29:50 pm »
Goede zaak! Een beetje concurrentie zal deze markt geen kwaad doen.

Offline arjen

• Moderators
  • Regulars
  • *
« Reactie #11 Gepost op: 09 januari 2012 om 14:15:57 pm »
@Bas Die rechtertas lijkt toch kleiner dan die linker. Lijkt me sterk dat ze alleen maar met een +- 40 liter variant komen, er moet wel een daypack versie bij zitten.
One day, they'll invent synthetic powder, ban all kinds of work and give you a free liftpass...

Offline TijmenDal

• Regulars
  • *
  • Live to ski
« Reactie #12 Gepost op: 09 januari 2012 om 14:53:07 pm »
Yeh! Hopelijk wordt het dan eindelijk betaalbaar!

Offline poedersletje

• Regulars
  • *
« Reactie #13 Gepost op: 09 januari 2012 om 14:54:42 pm »
Wat ik tot nu toe heb kunnen vinden (en dat is alleen maar roddelwerk) is dat er een 40l én een 25l versie komen. Nog geen idee of die uitwisselbaar zijn, of dat op een eigen Dakine base komt, of dat je die 'gewoon' op je ABS base kan ritsen. Als ik meer hoor, dan...
"Some people will tell you that slow is good, but I'm here to tell you that fast is better. I've always believed this, in spite of the trouble it's caused me. Being shot out of a cannon will always be better than being squeezed out of a tube. That is why God made fast motorcycles, Bubba!"

Offline poedersletje

• Regulars
  • *
« Reactie #14 Gepost op: 09 januari 2012 om 14:59:26 pm »
Nee, wel meer roddelwerk: opritsbaar voor ABS vario base units, in een 25l en 40l variant. Dus een Dakine base voor 150euro komt er voorlopig niet aan...

Ik denk dat de sponsors het zat waren om hun teamriders met rugzakken van een ander merk te zien rondrijden... :D

Offline bpomerantz

• Regulars
  • *
« Reactie #15 Gepost op: 09 januari 2012 om 18:20:56 pm »
goed vooruitzicht. vind het oprits zakje van rossignol er ook leuk uitzien (beetje millet stijl).
Nu nog even zoeken waar deze te koop is. (Als dat al het geval is).
http://www.rossignol.com/US/KR/abs-bag-compatible_RL0MB01_product_ski-men-bags.html

Offline poedersletje

• Regulars
  • *
« Reactie #16 Gepost op: 10 januari 2012 om 10:21:00 am »
Net 'from the horse's mouth':
25l - 199,95
40l - 229,95
Opritsbaar voor ABS vario bases. Leverbaar in augustus 2012.

Dus goedkoop wordt 't niet. Ik ben benieuwd wat ABS rekent aan licentiekosten voor merken die willen deelnemen in ABS. Want dat zal zeker een deel van de reden zijn dat de ABS-samenwerkingen duur zijn. Die van TNF schijnt ook niet zo heel erg goedkoop te worden.

Kijk net naar een Mammut/Snowpulse RAS, maar die kost 600. Zonder uitwisselbare rugzak.

Offline Opa

• Regulars
  • *
« Reactie #17 Gepost op: 10 januari 2012 om 11:44:26 am »
Dat is best duur. Die EVOC 20 L opritsunit kost volgens mij € 70,- en die is zeker niet verkeerd! (en ik ben een officiële 'rugzakzeurneus'  :P)
Age is a matter of mind: if you don't mind it doesn't matter!

Offline ollie

• Regulars
  • *
« Reactie #18 Gepost op: 10 januari 2012 om 16:01:25 pm »
Nu we het er toch over hebben, maakt Millet nog ABS comp. rugzakken? De Protool en Rider komen dit jaar tenminste niet meer voor..
...more friends on a powder day: http://www.mountainmadness.org

Offline bpomerantz

• Regulars
  • *
« Reactie #19 Gepost op: 15 januari 2012 om 13:09:48 pm »
millet maakt geen zakken meer op het moment. Dynastar maakt ongeveer de zelfde zak als millet.
Daarnaast kwam ik ook nog het volgende tegen:
http://www.engadget.com/2011/11/15/the-north-face-announces-avalanche-airbag-safety-system-abs-ve/
Dit is alleen geen opritser maar een complete ABS zak van north face.

Heeft er iemand al ervaringen te delen over de EVOC abs opritser?

Offline Vinnie

• Regulars
  • *
« Reactie #20 Gepost op: 15 januari 2012 om 21:53:21 pm »
Goed nieuws dat steeds meer spelers zich op de markt mengen, vrees alleen dat al die licentieopritszakken niet echt voor een prijsdaling gaan zorgen.

Wat dat betreft ben ik een stuk blijer met extra spelers op de markt (snowpulse, BCA) en natuurlijk met mn 2e hands 30L Dynafit ABS.

Fijne tas om mee onderweg te zijn, goed rugpand, volume goed voor een daytour met camera en vellen, wel wat bulky op resortdagen en qua design wat achterhaald (grijs, blauw) maargoed voor 1/4 van de nieuwprijs van een vario ben ik spekkoper.

Offline poedersletje

• Regulars
  • *
« Reactie #21 Gepost op: 16 januari 2012 om 19:18:20 pm »
Nu we het er toch over hebben, maakt Millet nog ABS comp. rugzakken? De Protool en Rider komen dit jaar tenminste niet meer voor...

Bij de Millet proshop in Chamonix vertelden ze dat ze niet meer in het assortiment zitten. Maar dat betekent niet dat ze al helemaal uit de verkoopketen verdwenen zijn, ik zie er af en toe nog wel eens eentje liggen in freerideshoppies hier of daar.

Offline ollie

• Regulars
  • *
« Reactie #22 Gepost op: 17 januari 2012 om 10:40:00 am »
Bij de Millet proshop in Chamonix vertelden ze dat ze niet meer in het assortiment zitten. Maar dat betekent niet dat ze al helemaal uit de verkoopketen verdwenen zijn, ik zie er af en toe nog wel eens eentje liggen in freerideshoppies hier of daar.

Zelfde verhaal vorig jaar bij de pro-shop in Cham... alleen kom ik ze niet echt meer tegen (of kom ik in de verkeerde freerideshoppies? :) ) Vanmiddag maar eens kijken bij M-to-the-K of hij nog leuke zakjes heeft die wat minder zakkerig zijn dan de standaard 30l vario...
...more friends on a powder day: http://www.mountainmadness.org

Offline Opa

• Regulars
  • *
« Reactie #23 Gepost op: 17 januari 2012 om 11:22:45 am »
Check EVOC en ARVA (en wellicht een 'restant Millet'?)
Age is a matter of mind: if you don't mind it doesn't matter!

Offline bpomerantz

• Regulars
  • *
« Reactie #24 Gepost op: 18 januari 2012 om 17:55:17 pm »
ik heb net de evoc binnen. echt een top tasje vergeleken met de 18liter light van abs.
Als je echt de millet wil moet je even contact opnemen met Rdb. die heeft een advertentie staan met millet. Ik wilde hem kopen maar hij wilde hem niet voor minder dan 80 weg doen (dat is de prijs van evoc) aar als je hem echt wilt kan het een optie zijn.

http://www.wepowder.nl/forum/index.php/topic,3424.0.html

SMF 2.0.2 | SMF © 2011, Simple Machines