Auteur Topic: Flex skischoen  (gelezen 978 keer)

Offline fan neige

• Regulars
  • *
Re: Flex skischoen
« Reactie #25 Gepost op: 19 januari 2012 om 15:28:20 pm »
yep, en dan vloeken op die Lange's he...  ;)

Maar na 4 dagen skien was het gevloek over.. gemerkt?  Toen waren ze naar mn voeten gevormd kennelijk!  Alleen de kou is wat minder...

da klopt
Knowledge is limited. Imagination encircles the world

Offline skiester

• Regulars
  • *
« Reactie #26 Gepost op: 19 januari 2012 om 16:07:48 pm »
Ik ben van een tourschoen naar een race schoen over gestapt.  Dat verschil merkte ik wel ja....  ;D

In welk opzicht merkte je verschil?

Het verschil was dat ik met de tourschoenen in de diepe sneeuw de ski's niet rond kreeg en met de race schoenen wel!  Maar ook dat ik na elke run de schnallen lost moest doen en ik last had van koude tenen.
"Als je alles onder controle hebt ga je niet hard genoeg!"

Offline SPAM

• Regulars
  • *
« Reactie #27 Gepost op: 19 januari 2012 om 16:49:06 pm »
Toen ik van flex 90 overstapte op flex 120 merkte ik dat ik veel meer scheendruk kon geven en dat die ook overkwam op de ski. En met een beetje uitdeuken zaten ze nog goed ook. In een stijvere schoen is je voet al snel de zwakste schakel dus als die niet lekker zit of knelplekken opleverd ander model passen of laten fitten want dat gevecht win je anders niet.
Its beyond my control

Offline doov

• Regulars
  • *
« Reactie #28 Gepost op: 19 januari 2012 om 18:28:35 pm »
Ik ben geen vlieggewicht ( ahum) en heb sinds vorig jaar de Salomon Quest 12. Fijne schoen, stijf zat, goed mee te lopen. Maar staar je niet blind op mijn ervaringen. Tis al eerder gezegd, het gaat eerst om de pasvorm , daarna  om de pasvorm en als laatste om de pasvorm.

Pasvorm is inderdaad het meest belangrijke. Ik ben ook benieuwd naar ervaringen van mensen die andere schoenen hebben aangeschaft waarbij ze van een soepele naar een stijvere boot zijn overgestapt en of ze dat verschil ook daadwerkelijk merken.

Ik ben in 2003 van een soepele schoen overgaan op de hieboven genoemde raceboots. DE schoen die daarvoor has was zo soepel dat door de kracht en gewicht beide schoenen op de wreef zijn afgescheurd.
De stijve schoenen waren een openbaring en hebben me het laatste duwtje richting freeride gegeven. Daarvoor ging naar een bocht of 6 steevast op mijn bek in de pow..Door de controle die ik met de stijve schoen had, kon ik de hele afdaling bochten draaien zonder faceplants oid.

Ik zeg: DOEN
Welcome back my friends to the snow that never ends. Let's rocker!

Offline Haagje

• Regulars
  • *
« Reactie #29 Gepost op: 20 januari 2012 om 09:27:52 am »
Toen ik van flex 90 overstapte op flex 120 merkte ik dat ik veel meer scheendruk kon geven en dat die ook overkwam op de ski. En met een beetje uitdeuken zaten ze nog goed ook. In een stijvere schoen is je voet al snel de zwakste schakel dus als die niet lekker zit of knelplekken opleverd ander model passen of laten fitten want dat gevecht win je anders niet.
Ben ook van 90 naar 120 nu, met even een uitstapje naar 130. Echt veel fijner omdat je minder van je input verliest.

SMF 2.0.2 | SMF © 2011, Simple Machines