Auteur Topic: Ervaringen / ideeen met het splitten van een Bataleon?  (gelezen 480 keer)

Offline buddie

• Regulars
  • *
Ervaringen / ideeen met het splitten van een Bataleon?
« Gepost op: 04 februari 2012 om 11:13:41 am »
Is er hier iemand die ervaring heeft met het splitten van een Bataleon? Of er een idee over heeft? Ik kan op Splitboard.com geen duidelijke ja/nee vinden.  Wat ik me vooral afvraag is of je last hebt van de triple base in ski modus.

Zelf 0,0 splitboard ervaring maar ik zou het graag willen proberen. Gaat wel een project voor volgend seizoen worden dus geen haast.

Offline ieism

• Regulars
  • *
Re: Ervaringen / ideeen met het splitten van een Bataleon?
« Reactie #1 Gepost op: 04 februari 2012 om 22:32:17 pm »
Welke Bataleon? Heeft het board behalve TBT ook rocker of camber?

Ik kan me zo voortellen dat het niet ideaal is omdat je staalkant minder contact heeft en de ski eigenlijk schuin wil en dus ook de bocht om (dit is waar TBT voor bedacht is). Maar misschien maakt het wel helemaal niets uit. Ze hebben ook jarenlang geroepen dat je met een rocker board niet kan skinnen, maar dat gaat ook prima.

Als het echt niet werkt heb je altijd nog een tweede optie; staalkanten aan de binnenkant maken waar je het board doormidden heb gezaagd. Die is wel gewoon recht van tip tot tail namelijk. (normaal worden de ski's bij DIY boards "omgedraait" zodat je de staalkanten aan de binnenkant hebt voor meer grip op ijs. Als je staalkanten in de gezaagde kant zet hoeft dit dus niet)

Mijn motto is: eerst zagen, de details komen later wel..  Als je hulp nodig hebt met het zagen laat maar weten.

Offline buddie

• Regulars
  • *
« Reactie #2 Gepost op: 04 februari 2012 om 23:23:57 pm »
Dat de ski's dan schuin staan door die triple base is precies wat ik als mogelijke no-go zie. Maar omdat ik geen ervaring heb met splits hier maar mn licht opgestoken. Wilde daarom eens horen of iemand het reeds gedaan had.

Bataleon Goliath 157 van 2009. Camber. Destijds was het het all mountain model. Mijn huidige favoriete plank.

Zagen, zorgen komt later idee bevalt me wel.

Bedankt voor de reactie :)

Offline Murky

• Regulars
  • *
  • Pow pow!
« Reactie #3 Gepost op: 05 februari 2012 om 10:36:53 am »
Volgens mij bestaan er geen Bataleon's met rocker toch? (eentje waar rocker op de onderkant staat om er de spot mee te drijven, bataleon claimt met hun TBT geen rocker nodig te hebben dacht ik)
Skier turned Snowboarder turned Skier..

Offline buddie

• Regulars
  • *
« Reactie #4 Gepost op: 05 februari 2012 om 10:42:12 am »
Zover ik weet niet nee.

Offline Niels

• Regulars
  • *
« Reactie #5 Gepost op: 06 februari 2012 om 22:45:15 pm »
Als je hem een keer bij de lokale skiboer in de vul-wax-slijp-machine laat stoppen ben je het merendeel van je TBT al kwijt. Wellicht kan dat achteraf ook nog als je TBT niet zo lekker vind skinnen?

Offline Johan P

• Regulars
  • *
« Reactie #6 Gepost op: 07 februari 2012 om 08:25:53 am »
De onderkant gaat door de basegrind inderdaad afvlakken, maar dat is niet eindeloos e. Eer dat je hem vlak hebt tegen de zijkant zit je in het midden op het hout.

Offline buddie

• Regulars
  • *
« Reactie #7 Gepost op: 07 februari 2012 om 09:06:41 am »
Als je hem een keer bij de lokale skiboer in de vul-wax-slijp-machine laat stoppen ben je het merendeel van je TBT al kwijt. Wellicht kan dat achteraf ook nog als je TBT niet zo lekker vind skinnen?

Ja maar met boarden vind ik die TBT juist fijn.

Zo te zien ga ik de eerste zijn. Geef tzt wel feedback.

Offline KevinHoogendam

• Regulars
  • *
« Reactie #8 Gepost op: 13 februari 2012 om 03:36:51 am »
Volgens mij bestaan er geen Bataleon's met rocker toch? (eentje waar rocker op de onderkant staat om er de spot mee te drijven, bataleon claimt met hun TBT geen rocker nodig te hebben dacht ik)

Zo werd mij het ook verteld door Patrick vd Graaf.

Offline poling

• Regulars
  • *
« Reactie #9 Gepost op: 05 maart 2012 om 11:42:18 am »
deze
Bataleon Split Board

Offline buddie

• Regulars
  • *
« Reactie #10 Gepost op: 05 maart 2012 om 11:48:58 am »
Vet. Het terugsnijden van de vellen daar waar de triple base is maakt sense. Bedankt!

SMF 2.0.2 | SMF © 2011, Simple Machines