Auteur Topic: Skirouten Valfrejus  (gelezen 510 keer)

Offline Sipkeholtes

• Regulars
  • *
Skirouten Valfrejus
« Gepost op: 25 december 2009 om 17:13:05 pm »
Ik ga 8 januari naar Valfrejus

Hier staan nog niet echt veel routes in de kaart (heb even met een vriend van mij meegekeken).
Zijn er mensen die veel routes weten daar?

En wat zijn de mooiste plekjes daar? Heb iig al redelijk wat leuke filmpjes gevonden. Maar zou graag van tevoren de routes willen weten.

Ik hoop dat jullie wat toe willen voegen!

Sipke

Offline AxePlode

• Regulars
  • *
Re:Skirouten Valfrejus
« Reactie #1 Gepost op: 25 december 2009 om 17:51:47 pm »
heb het boek hier nu niet bij de hand, maar volgens mij staat Valfrejus daarin, dus misschien moet je dat maar ff opzoeken. verder kun je volgens mij op het forum wel eea vinden.

Offline Dutchess

• Regulars
  • *
« Reactie #2 Gepost op: 25 december 2009 om 19:06:28 pm »
Gids huren. Is het waard. Zonder is de banane couloir onder de lift een heerlijke, of moet ik zeggen: dat zijn er een paar heerlijke. Vielbefahren terrein, dus je kan een bonuspunt aftrekken van de lawineschaal. De couloir des militaires staat in het boek. De achterkant van de punta bagna is met een gids een aanrader. De zwarte piste die skiers rechts (vanaf de punta bagna naar het dorp kijkend) naar beneden loopt wordt nooit geveegd. Aanrader na een dump dus. Verder reikt mijn kennis mbt Valfrejus helaas niet.
We dont stop playing because we grow old, we grow old because we stop playing

Offline Sipkeholtes

• Regulars
  • *
« Reactie #3 Gepost op: 02 januari 2010 om 17:20:20 pm »
Dank voor de reacties! Met de sneeuw in Nederland krijg ik er al veel meer zin in!

Mochten er alsnog routes bekend zijn bij mensen laat het graag even weten!

Offline Willem2k

• Regulars
  • *
« Reactie #4 Gepost op: 02 januari 2010 om 20:57:15 pm »
Je kunt de piste 'le jeu' een heel stuk afsteken, wordt nooit echt steil maar is wel grappig en daar zijn echt weet ik hoe veel varianten mogelijk.

Je kunt bij punta bagna de kam over naar de kant van de grand vallon en dan weer bij le seuil uitkomen. Schijnt nogal de moeite te zijn maar die route ken ik niet...En er schijnt ergens een stukje tussen te zitten waar je het goede couloir moet kiezen om geen brokken te maken.  ::)

Langs de ramoure lift kun je ook nog wel wat doen, maar wel eerst ff goed je route spotten vanuit de lift. Ook van daar schijn je richting le seuil te kunnen, maar ook die routes ken ik niet.

Maar wat wij veel deden is zo ver mogelijk traverseren / hoogblijven vanaf de punta bagna piste richting roche noir / genepi en dan naar beneden... En alles tussen punta bagna en col de arrondaz natuurlijk.

Offline Sipkeholtes

• Regulars
  • *
Re: Skirouten Valfrejus
« Reactie #5 Gepost op: 29 januari 2012 om 21:29:41 pm »
Weer eens goed om deze uit de oude doos te halen.

De kans is groot dat we binnenkort weer naar Valfrejus gaan. Op mijn vorige trip in 2009 leuke afdalingen gemaakt. De genoemde klasieker uit het wepowderboek, die kon toen niet, dus wellicht nu wel. Maar er zijn nog twee routes waar ik graag wat meer over hoor.

Grand Vallon,
wat is nu de truck, je moet een goede couloir nemen toch? Maar welke moet je nemen. Eventueel kan ik ook wel eerst de kom in en dan aan de oostzijde omhoog met de vellen, en dan daar het vlakke deel pakken. Maar als ik niet hoef te lopen is dat natuurlijk beter, mits dat nog niet verspoord is.

Bardonecchia
Toevallig ervaring met naar afdalen naar Bardoneccia en dan met de bus of trein terug naar valfrejus? Lijkt een mooie afdaling, met leuke mogelijkheden. En natuurlijk een prachtig dagje weg.

SMF 2.0.2 | SMF © 2011, Simple Machines